Vyöt kiinni – Winter Driving Challenge alkaa
Kiinnitä turvavyösi

Talviajohaaste alkaa

Katsotaan kuka voittaa talviajohaasteen

Aloita
 
Täysin uusi IceContact™ 3

Talviajon vallankumous  - ContiFlexStudTM -teknologialla

ContiFlexStud™-teknologian äärimmäinen testi

Ajaessaan kylmissä ja liukkaissa olosuhteissa ammattilaiskilpa-ajaja haluaa suorituskyvyltä aivan samaa kuin me muutkin – ehdotonta hallintaa ja turvallisuutta.
Tästä syystä pyysimme ruotsalaista ammattikuljettajaa Mikaela Åhlin-Kottulinskya testaamaan ContiFlexStudTM-teknologian rajoja.


Olemme nähneet paljon vaivaa kehittääksemme uudentyyppisen nastan, joka puree erinomaisesti jäähän ja takaa turvallisen ajon ja lyhyemmät jarrutusmatkat.

Olemme mullistavasta keksinnöstämme niin vakuuttuneita, että kutsuimme Mikaelan ja muutaman erityisen ystävän testaamaan ContiFlexStudTM-nastoja äärimmäisissä olosuhteissa.

 

Talviajohaasteeseen osallistuu neljä kuljettajaa neljästä eri maasta. Kuka selviytyy voittajaksi?

Seuraa Mikaelan ja hänen ystäviensä kokemuksia talviajohaasteessa. Varaudu yllätyksiin – ja uskomattoman upeaan kokemukseen. 

#wintersrevolution #contiflexstud

Mikaela

Kuljettajat

Mikaela on Ruotsin nopein naiskilpa-ajaja; hän teki autourheilun historiaa voittaessaan Gelleråsenin kilpailun.

Menestyksekkääseen moottoriurheilijoiden sukuun kuuluva Mikaela aloitti uransa vuonna 2004. Vuonna 2014 hän voitti ensimmäisenä naisena koskaan VW Scirocco R-Cupin ja vuonna 2018 ensimmäisenä naisena Swedish Touring Car Championship -sarjan osakilpailun.

  • Mikaela Åhlin-Kottulinsky
  • Kansalaisuus: ruotsalainen
  • Syntymäaika: 13. marraskuuta 1992
  • Ensimmäinen Volkswagen Scirocco R-Cup -osakilpailun voittanut nainen (2014)
  • Ensimmäinen Audi Sport TT Cup -osakilpailussa palkintopallipaikan saavuttanut nainen (2015)
  • Ensimmäinen STCC-kilpailun Karlskogassa voittanut nainen (2018)

Hauska yksityiskohta: Mikaela auttoi vuonna 2018 hollantilaista pikaluistelijaa Kjeld Nuisia saavuttamaan 93 kilometrin tuntinopeuden ja luistelun maailmanennätysnopeuden ajamalla SEAT Atecaa Continental-talvirenkailla perässään erikoisvalmisteinen ilmanvastussuoja.

Juha

Kuljettajat

Juha syntyi Laukaassa, Suomessa vuonna 1959 ja on kautta autourheiluhistorian yksi menestyksekkäimmistä rallikuskeista. ”Lentävä suomalainen” on voittanut rallin maailmanmestaruuden neljä kertaa.

Tätä nykyä hän toimii pääkouluttajana Juha Kankkunen Driving Academy -koulussa, ääriolosuhteiden ajokoulussa, joka sijaitsee järven jäällä Pohjois-Suomessa noin 65 kilometriä etelään napapiiriltä.

  • Juha Kankkunen
  • Kansalaisuus: suomalainen
  • Syntymäaika: 2. huhtikuuta 1959
  • Nelinkertainen rallin maailmanmestari (1986, 1987, 1991, 1993)
  • 23 MM-rallin voittoa
  • Ensimmäinen MM-rallin voitto vuonna 1985 (Safari-ralli)

Hauska yksityiskohta: Juha on pitänyt hallussaan myös jääajon maailmanennätystä (330 km/h vuonna 2011) sekä maailman nopeimman traktorikuskin titteliä (130 km/h vuonna 2015).

Tommy

Kuljettajat

Yhtenä monipuolisimmista ja kokeneimmista kilpa-autoilun ja rallicrossin kuljettajista Tommy on kokeillut kaikkea vakioautoista ja yksipaikkaisista jää- ja mäkiajoon.

Hänen saavutustensa luettelo on vaikuttava: 562 kilpailua ja 124 voittoa, rallicrossin Euroopan mestaruus sekä kaksi yhdistelmätitteliä vakioautojen Ruotsin mestaruuskilpailuissa.

  • Tommy Rustad
  • Kansalaisuus: norjalainen
  • Syntymäaika: 3. syyskuuta 1968
  • Rallicorssin Euroopan mestaruus vuonna 2015
  • Vakioautojen Ruotsin mestaruus vuosina 2000 ja 2009
  • Euroopan mestaruus Renault sport spider -sarjassa vuonna 1997
  • Kuusinkertainen Norjan rallicross-mestari (mäkiajossa ja kolme kertaa rallicrossissa 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992)

Hauska yksityiskohta: Tommy on saanut myös Norjan kilpa-autoliiton kultaisen mitalin, joka on todella merkittävä kunnianosoitus.

Andrei

Kuljettajat

Andreyn erikoisalaa ovat enintään 1600 cm3:n kilpa-autot Venäjän kansallisessa Russian Circuit Racing Series -sarjassa.

Hän oli voittoisa vuoden 2018 Behind the Wheel -kilpailussa, joka on vuosittain järjestettävä tapahtuma lahjakkaimmille venäläiskuljettajille. Kilpailu on Behind the Wheel -lehden järjestämä kutsukilpailu.

  • Andrey Petukhov
  • Kansalaisuus: venäläinen
  • Syntymäaika: 29. tammikuuta 1979
  • Behind the Wheel -kilpailun voittaja (2018)
  • Kolmas sija Russian Circuit Racing Series -sarjassa (2018)
  • Toinen sija Venäjän vakioautojen mestaruuskilpailuissa (2007)

Hauska yksityiskohta: Uransa alkuaikoina Andrey onnistui kuin ihmeen kaupalla välttämään erikoiskokeen aikana tietä ylittämässä olleen sorsapoikueen yli ajamisen. Kuolonuhreilta vältyttiin. Kvaak kvaak!

Radasta

Kuusamossa, Pohjois-Suomessa noin 65 kilometriä etelään napapiiriltä, moottoriurheilun legenda Juha Kankkunen pitää ääriolosuhteiden ajokoulua.

Lämpötila tässä kiehtovassa miljöössä painuu selvästi alle pakkasrajan; olosuhteet ovat siis täydelliset ajonautintoa varten.

Järven jäällä Kankkunen asiantuntijatiimeineen opastaa oppilaitaan selviytymään erilaisista reiteistä ja haasteista, joita riittää 11 kilometrin matkalla.

Ja koska harjoitteluautokalusto on maksimaalisen pidon takaamiseksi varustettu erikoisnastoitetuilla talvirenkailla, on autoilla mahdollista ajaa todella lujaa – ja silti täysin turvallisesti – lumella ja jäällä.

Radasta

Haasteet

Taskuparkkeeraus

Taskuparkkeeraus ei ehkä ole innostavin autolla ajamiseen liittyvä tehtävä. Tarjoamme seuraavassa aiheeseen vaihtoehtoisen lähestymistavan, joka testaa samalla ContiFlexStud™-nastojen pitoa. Kuljettajien täytyy tehdä 180 asteen käsijarrukäännös ja sitten liu’uttaa auto sulavasti kapeaan paikkaan kahden paikallaan olevan esineen väliin. Yksikään rengas ei saa olla merkityn ruudun ulkopuolella. Helppoa? Katsotaan, miten rohkeat kilpailijamme suoriutuvat.

Rallihyppy

Seuraavassa haasteessa kuljettajamme suuntaavat ilmojen teille. Auton tulee ajaa mutkan taakse ja sen jälkeen kiihdyttää pienelle rampille ja lentää ilmassa noin 20 metrin matka. Mitä enemmän renkaissa on pitoa – kiitos ContiFlexStud™-teknologian – sitä suurempi on sen liikevoima rampilla. Kuljettaja, joka uhmaa painovoimaa pisimmän matkan, on voittaja.

Ilmapallorynnäkkö

Kiihdyttämisen ja jarruttamisen synnyttämän voiman demonstroimiseksi jokaisen kuljettajan täytyy ohjata autonsa ilmapallokentän läpi. Tarkoitus ei ole väistellä ilmapalloja, vaan kuljettajien tulee puhkaista ne auton peräosalla. Nopein kuljettaja voittaa – mutta jokaisesta puhkaisematta jääneestä ilmapallosta seuraa viiden seuraa sakko.

Mitä nyt tapahtuu:

Vaikuttavan talviajohaasteen taustalla on vallankumouksellinen teknologia:

Uusi ContiFlexStud™

Talvinen vallankumous

Käytämme evästeitä varmistamaan, että verkkosivustomme tarjoaa sinulle parhaan mahdollisen käyttökokemuksen. Napsauta tästä, jos haluat saada lisätietoja tai muuttaa evästeasetuksiasi.